Ceaiul verde este considerat adesea cea mai sănătoasă băutură de pe planetă. Acest ceai este plin de antioxidanți și nutrienți care afectează corpul în diferite moduri. Probabil cel mai important efect al consumului de ceai verde este îmbunătățirea capacității de funcționare a creierului.

Dar ceaiul verde nu este recunoscut pentru efectele sale de stimulent cognitiv. În schimb, toată lumea știe cu siguranță că poate folosi cu succes ceaiul verde pentru slăbit.

Cu toate astea, consumul de ceai verde oferă o varietate de beneficii, multe dintre ele mai puțin cunoscute dar foarte folositoare. Hai să descoperim împreună 10 beneficii dovedite științific ale ceaiului verde.

1. Ceaiul Verde Conține Compuși Bioactivi Care Îmbunătățesc Sănătatea

ceaiul verde imbunatateste sanatatea
Compușii biologici din ceaiul verde ne îmbunătățesc sănătatea


Deși pare un simplu lichid, ceaiul verde reprezintă mult mai mult decât atât. Mulți dintre compușii care există în frunzele de ceai ajung și în băutura pe care noi o consumăm, ceea ce o face foarte bogată în nutrienți importanți.

Ceaiul verde este bogat în polifenoli care pot reduce inflamația și pot ajuta în lupta împotriva cancerului. Polifenolii reprezintă cam 30% din greutatea ceaiului, iar o mare parte din această greutate este atribuită unei catechine numită epigalocatechin-3-galat (denumită în continuare EGCG).

Catechinele sunt antioxidanți naturali care oferă multe beneficii, printre care și prevenirea distrucției celulare. Aceste substanțe pot reduce formarea de radicali liberi în organism, ceea ce ajută la protecția celulelor și moleculelor. Radicalii liberi sunt cunoscuți pentru rolul pe care îl au în îmbătrânirea organismului și provocarea anumitor boli.

EGCG este unul dintre cei mai puternici compuși ai ceaiului verde. Numeroase studii l-au inclus în protocolul de tratare al anumitor boli, și pentru moment se crede că acest compus este cel care îi oferă ceaiului verde proprietățile sale medicinale.

Ceaiul verde conține și o parte din mineralele de care avem nevoie pentru o viață sănătoasă. Cu toate astea, trebuie să avem grijă atunci când alegem sortimentul de ceai pentru că unele sortimente de calitate inferioară pot conține cantități excesive de fluor. Totuși, până și aceste tipuri de o calitate mai slabă sunt benefice pentru sănătate.

2. Compușii Din Ceaiul Verde Îmbunătățesc Funcțiile Creierului Și Ne Fac Mai Deștepți

ceaiul verde ne face mai destepti
Consumul de ceai verde ne îmbunătățește memoria și vigilența

Descoperă cel mai recent preț pentru ceai verde

Mulți cunosc faptul că ceaiul verde poate alunga somnolența. Dar consumul de ceai verde nu doar că ne poate ține treji, el poate chiar să ne facă mai deștepți. Pentru a provoca acest efect, ceaiul verde se bazează pe cafeină, un stimulent de care suntem siguri că ați mai auzit și cu alte ocazii.

Spre deosebire de cafea, ceaiul verde nu conține o cantitate atât de mare de cafeină, ceea ce ne va proteja de tremurăturile nervoase provocate uneori de consumul acestei substanțe.

În creier, cafeina are rolul de a bloca un neurotransmițător inhibitor numit adenozină. În acest fel, cafeina crește numărul de neuroni activați la un anumit moment și crește concentrația neurotransmițătorilor precum dopamina sau noradrenalina.

Efectul cafeinei a fot studiat intens și au fost dovedite efectele sale care pot îmbunătăți vigilența, dispoziția, timpul de reacție, și memoria. Datorită acestor efecte, consumul de cafeină este o metodă prin care să-ți îmbunătățești memoria.

Totuși, ceaiul verde nu se bazează doar pe cafeină pentru a ne face mai deștepți. Acest tip de ceai mai conține și un aminoacid numit L-teanină care poate trece ușor de bariera hemato-encefalică pentru a ajunge în creier.

ceaiul verde ne da energie
Unele persoane sunt mai energice dimineața dacă beau ceai verde în loc de cafea

L-teanina crește activitatea inhibitorie a neurotransmițătorului GABA, ceea ce reduce anxietatea. Această substanță crește și producția de dopamină, ceea ce ne va îmbunătăți starea de spirit. Datorită acestor efecte, consumul sau suplimentarea cu L-teanină este o metodă de a scăpa de anxietate natural.

Studiile au demonstrat că L-teanina și cafeina au efecte sinergice. Efectul combinat al celor două substanțe este chiar mai potent decât cel al fiecărei substanțe luată separat, ceea ce duce la o stimulare mai bună a funcției cerebrale.

Datorită cantității mai mici de cafeină conținute și a L-teaninei, ceaiul verde produce un efect stimulent care este diferit de cel produs de cafea. Mulți oameni resimt o creștere a nivelului de energie și o productivitate mai mare după consumul de ceai decât după consumul de cafea, dar acest efect este diferit pentru fiecare individ în parte.

3. Ceaiul Verde Stimulează Arderea Grăsimii Și Îmbunătățește Performanța Fizică

ceai verde imbunatateste performantele sportive
Consumul de ceai verde ne poate îmbunătăți performanțele sportive

Dacă te uiți pe lista de ingrediente a unei pastile pentru slăbit sau a unei pastile care trebuie să ajute cu arderea de grăsimi, sunt șanse foarte mari să dai de ceaiul verde. În primul rând, asta se întâmplă pentru că ceaiul verde stimulează arderea grăsimilor prin creșterea metabolismului. În al doilea rând, mulți producători preferă să includă ceaiul verde în rețeta lor pentru că este eficient și ieftin în același timp.

Dar efectul de arzător de grăsimi al ceaiului verde este bine cunoscut la noi în țară. Nu puține sunt persoanele care consumă ceai verde antiadipos în mod frecvent pentru a slăbi. Și chiar e bine să consumăm ceai verde pentru slăbit.

Un studiu a demonstrat că ceaiul verde poate crește consumul energetic cu 4%. Un alt studiu a arătat că oxidarea grăsimilor a crescut cu 17% după consumul de ceai verde, ceea ce indică faptul că ceaiul verde este un arzător de grăsimi eficient.

Tot cafeina și EGCG sunt responsabile și pentru aceste efecte. Numai consumul de cafeină poate îmbunătăți performanțele fizice prin mobilizarea acizilor grași din țesutul adipos și punerea lor la dispoziția corpului ca sursă de energie, iar EGCG stimulează acest efect.

Ceaiul verde poate fi un supliment valoros atunci când vrem să facem sport în fiecare zi.

4. Antioxidanții Din Ceaiul Verde Scad Riscul Unor Tipuri De Cancer

ceaiul verde scade riscul de cancer
Consumul de ceai verde poate scădea riscul unor tipuri de cancer cu până la 48%

Află cel mai bun preț pentru ceai verde

Cancerul este produs de creșterea necontrolată a celulelor și este una dintre cele mai frecvente cauze de deces. Este cunoscut faptul că stresul oxidativ contribuie la dezvoltarea cancerului și că antioxidanții pot avea un efect protector.

Ceaiul verde este o sursă excelentă de antioxidanți puternici, așa că el poate reduce riscul unor tipuri de cancer precum

  • Cancerul mamar – Femeile care consumă frecvent ceai verde prezintă un risc mai scăzut cu 20 – 30% de a suferi de cancer mamar
  • Cancerul de prostată – Bărbații care consumă ceai verde prezintă un risc mai scăzut cu 48% de a suferi de cancer ce prostată.
  • Cancerul colorectal – Persoanele care consumă ceai verde au un risc mai mic cu 42% să sufere de cancer colorectal.

Este important de notat că mai multe studii au demonstrat că adăugarea de lapte la ceai scade valoarea antioxidantă a acestuia.

Cu toate că studiile au arătat că ceaiul verde poate proteja organismul de unele tipuri de cancer, aceste efecte variază în funcție de individ.

5. Ceaiul Verde Ne Poate Proteja Creierul La Bătrânețe

consumul de ceai verde protejeaza creierul la batranete
Catechinele din ceaiul verde ne pot proteja de bolile neurodegenerative

Ceaiul verde ne poate îmbunătăți funcțiile creierului, și nu numai pe termen scurt. El ne poate proteja creierul și la bătrânețe.

Boala Alzheimer este cea mai comună boală neurodegenerativă la oameni, și este cauza principală a demenței. Boala Parkinson este a doua boală neurodegenerativă ca frecventă, iar ea duce la moartea neuronilor producători de dopamină din creier.

Mai multe studii au arătat că unele dintre catechinele pe care le regăsim în ceaiul verde pot ajuta la protecția neuronilor în fața bolilor neurodegenerative.

6. Ceaiul Verde Omoară Bacteriile Și Îmbunătățește Sănătatea Dentară

ceiul verde protejeaza dintii
Consumul de ceai verde ne protejează dinții de apariția cariilor

Catechinele din ceaiul verde sunt substanțe complexe care produc mai multe efecte biologice benefice pentru organism.

Aceste catechine pot omorî bacterii și pot inhiba activitatea virusurilor precum virusul gripal. Aceste efecte pot duce la scăderea riscului de infecții.

Streptococcus mutans este principalul microorganism responsabil pentru apariția cariilor. Acesta duce la dezvoltarea plăcilor dentare și contribuie decisiv la producerea cariilor și distrugerea nervilor dentari. Din fericire, studiile au demonstrat că ne putem îmbunătăți sănătatea dentară prin consumul de ceai verde.

Pe lângă faptul că ceaiul verde reduce riscul dezvoltării cariilor și îmbunătățește sănătatea dentară, consumul acestuia va ameliora și respirația urât mirositoare.

7. Ceaiul Verde Poate Scădea Riscul Diabetului De Tip II

consumul de ceai verde reduce glicemia
Consumul de ceai verde îmbunătățește sensibilitatea la insulină și poate reduce nivelul de glicemie

Diabetul de tip II este o boală care a atins proporții epidemice în ultimele decenii și care afectează peste 400 de milioane de oameni la nivel global. Această boală implică un nivel ridicat de glucoză in sânge în contextul unei rezistențe la insulină sau a unei incapacități de a produce insulină.

Studiile au demonstrat că ceaiul verde poate îmbunătăți sensibilitatea la insulină și poate reduce nivelul de glicemie. Un studiu realizat în Japonia a demonstrat că persoanele care consumau ceai verde frecvent prezentau un risc cu 42% mai scăzut de a suferi de diabet de tip II.

8. Ceaiul Verde Poate Reduce Riscul Bolilor Cardiovasculare

ceai verde scade riscul bolilor cardiovasculare
Consumul de ceai verde poate scădea riscul bolilor cardiovasculare cu pâna la 31%

Vezi care este prețul pentru ceai verde

Bolile cardiovasculare sunt responsabile pentru cele mai multe decese la nivel mondial. Dar studiile au arătat că ceaiul verde poate ameliora unii dintre principalii factori de risc care duc la declanșarea acestor boli.

Printre factorii ameliorați de ceaiul verde se numără nivelul de colesterol total, colesterol LDL, precum și nivelul de trigliceride.

Ceaiul verde crește dramatic capacitatea antioxidantă a sângelui, ceea ce protejează particulele LDL de oxidare, ceea ce se pare că este una dintre căile de declanșare a bolilor cardiovasculare.

Datorită efectelor sale benefice, ceaiul verde poate scădea riscul de a suferi de o boală cardiovasculară cu până la 31%.

9. Ceaiul Verde Poate Scădea Riscul Obezității

consumul de ceai verde ajuta la slabit
Consumul de ceai verde ajută la slăbire și la arderea grăsimilor

Datorită faptului că ceaiul verde poate stimula metabolismul pe termen scurt, el ne poate ajuta să slăbim. Iar partea bună este că ceaiul verde ne poate ajuta să ardem grăsimea, în special pe cea din zona abdominală.

Consumul frecvent de ceai verde poate duce la o scădere semnificativă a grăsimii corporale, a greutății, a circumferinței taliei, precum și a stratului de țesut adipos de pe burtă. Mai mult, se pare că ceaiul verde ajută și la scăderea grăsimii viscerale, ceea ce ne va ajuta să slăbim mai repede. Datorită acestor efecte, consumul de ceai verde poate fi considerat un tratament natural pentru durere. Mai mult, scăderea în greutate este o metodă prin care să-ți crești încrederea în sine.

10. Ceaiul Verde Ne Poate Ajuta Să Trăim Mai Mult

ceaiul verde stimuleaza longevitatea
Consumul de ceai verde ne protejează de multe boli, ceea ce ne ajută să trăim mai mult

Moartea este inevitabilă. Dar se pare că băutorii de ceai verde trăiesc mai mult decât restul populației.

Datorită scăderii riscurilor bolilor cardiace și ale cancerului, consumul frecvent de ceai verde chiar ne poate ajuta să trăim mai mult. Un studiu realizat în Japonia a stabilit că persoanele în vârstă care consumau zilnic ceai prezentau un risc mai scăzut de deces pe o perioadă de 11 ani decât persoanele de aceeași vârstă care nu consumau ceai.

Consumul De Ceai Verde – Gânduri Finale

Acum că ai aflat efectele benefice pe care le poate avea ceaiul verde, nu rămâne decât să-l incluzi în dieta ta. Multă lume refuză să consume acest ceai din cauza gustului. Din fericire, nu trebuie neapărat să consumi ceaiul verde ca atare. Pentru a-i schimba gustul, poți combina ceaiul verde cu ghimbir sau cu miere de albine, ceea ce-i poate potența și efectele.

Mai mult decât atât, poți opta să consumi capsule de ceai verde. Deși majoritatea capsulelor conțin esență de ceai verde, ele produc aceleași efecte benefice.

Deși consumul de ceai verde oferă multiple beneficii, trebuie să știi că acesta are și contraindicații. Astfel, el nu este recomandat femeilor însărcinate sau celor care alăptează. De asemenea, persoanele care suferă de afecțiuni cronice trebuie să se consulte cu medicul înainte să înceapă să consume acest ceai.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.